Calci sau nu ambreiajul cand franezi pe zapada! Politistul Marian Godina a impartit internetul in doua cu afirmatia sa

loading...

Deja cunoscutul politist din Brasov, Marian Godina, a postat zilele trecute pe Facebook un text care a starnit controverse uriase in randul soferilor din Romania.

Cunoscut fiind pentru postarile sale pe retelele de socializare, care au facut din el un adevarat lider de opinii printre romani, Godina pune acum la incercare cunostintele soferilor de a conduce eficient pe timp de iarna.

CITESTE SI >>>

Greşeala URIASA pe care o fac toti soferii IARNA, cand pornesc MASINA! SI TU O COMITI?

Cum iti pornesti masina daca ramai FARA BATERIE?! Trucul pe care niciun mecanic nu ti-l spune

Un truc GENIAL! Cum scapam de geamurile aburite ale masinii pe timpul iernii -VIDEO

“Dacă întotdeauna calci ambreiajul înainte de a apăsa frâna, s-ar putea să nu fii un şofer atât de bun pe cât crezi”, a scris Marian godina pe Facebook. Fanii lui nu au intarziat sa comenteze si sa se contrazica in pareri.

“Depinde de multe condiții și factori, dar ca să apreciezi aceasta chiar trebuie să fii un bun șofer. Ai dreptate ca sfat general”, a scris un fan, in timp ce altul a precizat: “Pe zăpada, Mariane. Pe suprafețe alunecoase se recomandă ce spui tu mai sus. Pe carosabil normal este exact invers spre viața îndelungată a motorului. After all, nu suntem la raliu pe șosele ci doar ne deplasam”.

Un alt fan a scris in comentarii: “Nu sunt mulți șoferi care respectă legea frână ambreiaj și nu invers”.

O revista de specialitate ne explica mai exact, cum trebuie sa franam pe timp de iarna! Astfel, potrivit Autobild.ro, instructorii auto atrag atentia ca franarea corecta, in special pe timp de iarna, se face fara a calca ambreiajul si apoi frana. Si iata un examplu concret:

Daca ne aflam in treapta a 3-a de viteza si rulam cu 50-55 km/h, ar trebuie sa:

– ridicăm piciorul de pe acceleratie și sa îl așezăn pe pedala de frână, apăsând cu finețe pe aceasta fara a calca ambreiajul.

– când am redus viteza la 35-40 km/h ridicăm piciorul de pe frână, călcam ambreiajul, introducem schimbătorul de viteză în treapta a-2-a, ridicam piciorul de pe ambreiaj, după care putem să călcăm ușor pe pedala de frână.

– când autovehiculul ajunge la o viteză foarte mică (turația de ralanti a motorului în treapta a doua), se poate călca ambreiajul și ușor pedala de frână până la oprire.

În mod normal coborârea în frana de motor până la treapta a-2-a de viteza este suficientă, dar daca aveți polei sub roți este indicat să folosiți și treapta întâi.

Foarte important este ca pe zapadă sau gheață să nu călcați concomitent pedala de ambreiaj și frâna.

Comments

comments

loading...