Tips&Tricks

Circuli zilnic cu masina? Lucrurile pe care trebuie sa le ai NEAPARAT la tine, in caz de urgenta. Te vor salva din orice situatie

Masina personala nu mai este un lux, ci o necesitate, o stie toata lumea. Din pacate, folosirea zilnica a autovehiculului iti poate aduce neplaceri, atunci cand te astepti cel mai putin si iti poate strica o zi care se anunta frumoasa.

Nu facem referire aici de reviziile periodice, schimbatul uleiului, a placutelor de frana sau a curelei de distributie, care sunt lucruri importante si trebuie efectuate la timp. Ne referim la lucruri neprevazute, care ar putea sa isi faca aparitia exact atunci cand nu avem nevoie.

Exemplul cel mai clar este cel pe care vi-l exemplific mai jos. Mi s-a intamplat mie, intr-o dimineata cand voiam sa plec la serviciu.

Am urcat in masina si am incercat s-o pornesc…Stupoare! Nu pornea. Baterie moarta…Culmea, masina mea nu a dat semne ca bateria e pe duca absolut deloc. Pur si simplu, in dimineata aia a decis sa scoata limba pe afara si sa zica: „nu, eu de aici nu ma mai misc”.

Ei bine, situatie neplacuta, presiune mare, sefi pe care trebuie sa-i lingi in urechi pentru ca nu ajungi la timp la munca… dar ce te faci in momentul in care masina ta este piesa principala a muncii tale? Daca esti taximetrist sau livrator si masina nu-ti mai merge? Asa-i ca e o situatie dificila? Cui ii pasa ca bateria masinii tale s-a dus dracului? Cel mai probabil ei vor da vina pe tine si vor spune ca: „nu dom`le, trebuia sa-ti dai seama ca se duce bateria, ca de aia te platim”.

Nu, nu se intampla de multe ori asa. Bateria masinii cedeaza pur si simplu, iar daca nu poti porni masina, nu poti sa lucrezi in ziua aia! Ce e de facut?

Cumpara cele mai ieftine baterii auto

Iata deci ca deja avem un lucru pe care anticipam ca ar trebui sa-l purtam non-stop cu noi, pentru situatii neplacute fix de genul acesta. Pentru cei care nu au ghicit inca, este vorba despre cabluri de tranfer curent. Acestea sunt prevazute cu clesti si le poti conecta la bateria vreunui binevoitor, care sa te ajute sa pornesti masina si sa-ti faci treaba, cel putin in ziua respectiva.

Gasesti aici o gama variata de compresoare, redresoare si testere

Odata conectate la bateria altei masini, o va incarca si pe a ta, cel putin atat cat e nevoie pentru a o lua din loc. In mers bateria, masinii se incarca singura. Daca bateria este descarcata definitiv, atunci vei avea o problema daca o opresti dupa o perioada de mers. Altfel, daca ai fost un pic cam bou si ai uitat pozitiile aprinse peste noapte, ar trebui sa porneasca din nou fara probleme.

O alta problema, care poate sa ne strice ziua, indiferent de cate revizii are masina noastra si cat de recent a fost schimbat uleiul, e problema pneurilor. De cate ori, incercand sa scapam de traficul infernal de pe marile bulevarde nu am incercat si stradute ocolitoare? Alea pline de gropi, le stiti foarte bine. Ei bine, daca dai zdravan intr-o groapa neprevazuta si reusesti sa indoi janta, esti subiect de filme tragice. Sigur, pe moment nu-ti dai seama ce s-a intamplat, datorita arcurilor si amortizoarelor. Dar a doua zi, cand te pregatesti sa pleci din fata blocului la munca, imbracat la sacou si cu camasa cu patratele, realizezi ca roata de pe dreapta e fleasca! Soc! Un corporatist ca tine nu-si sufleca manecele pentru a schimba roata cu aia de rezerva, de aceea exista o solutie rezonabila, care te poate scapa de batai de cap: pompa de mana, aia pe care o foloseam in copilarie pentru umflatul rotilor la bicileta, este utila si in cazul nostru.

Dai cateva „pompe” si umfli roata, atat timp cat sa ajungi la prima vulcanizare pentru a-ti rezolva pana neprevazuta. Sigur, unii pot opta si pentru compresorul auto mini. Asta e si mai bun, ca-ti umfla roata mult mai repede si cu mai putin efort.

Nu uitati, oricat de performanta e masina voastra si cat de multe revizii are la activ, aceste rahaturi se pot intampla zilnic, fara sa fim pregatiti. De ce sa nu avem grija, daca suntem zilnic la volan si sa evitam momentele neplacute.

Comments

comments