De ce au unele masini busonul rezervorului pe partea dreapta si altele pe stanga

Urcăm zi de zi în mașina, apăsăm pedala de accelerație până la destinație și alimentăm cu carburant când acesta se epuizează…Toate lucrurile legate de mașina noastră au devenit deja banale. Aproape că nu mai observăm detaliile decât atunci când suntem puși în dificultate.

Odată ajunși la benzinărie ne dăm seama că trebuie să ne poziționăm cumva față de pompa de alimentare, în funcție de partea mașinii unde se găsește capacul de la rezervor. Cu toate acestea, nu toate mașinile au poziționate acest capac pe aceeași parte. Oare de ce?

De ce au unele masini busonul rezervorului pe partea dreapta si altele pe stanga

Deși pare simplu de explicat, după ce stăm să ne gândim mai bine, ne dăm seama că nu am găsit încă nicio explicație. Acest aspect, de multe ori ignorat, iese la iveala in momentul in care suntem nevoiti sa folosim masina altcuiva desprte care aflam ca are busonul rezervorului in celalalta parte decat in cazul masinii noastre, de-abia cand ajungem in dreptul pompei.

Ei bine, se pare ca explicatia sta in viziunea oamenilor care au inceput sa fabrice masini si s-a decis in urma cu cativa zeci de ani.

Odată cu apariția automobilelor, a crescut și numărul de accidente rutiere, astfel că producătorii au încercat ulterior să reducă mortalitatea cauzată de aceste accidente, schimbând poziția rezervorului.

Astfel, perceptia generală ar fi că a poziționa un rezervor pe partea stângă, în aceeași parte cu șoferul și înspre interiorul carosabilului este periculos. Acest lucru este si mai periculos atnci cand soferul este nevoit sa opreasca pe marginea drumului si sa alimenteze, pentru ca ar fi nevoit s-o faca foarte aproape de carosabil.

Daca in Marea Britanie, mașinile au volanul poziționat pe partea dreaptă din cauza sensului de mers, impunând la unele mașini poziționarea rezervorului pe partea stângă pentru a nu pune viața șoferului în pericol, în celelalte țări ale Europei, majoritatea mașinilor au rezervorul poziționat pe partea dreaptă, din pricina șoferului care are volanul pe partea stângă.

Pe de altă parte, același trend din Marea Britanie a fost împrumutat și de America de Nord. Cum marile companii producătoare de automobile au fabricat mașini atât pentru Europa cât și pentru America de Nord, se explică de ce unele au rezervorul pe partea dreaptă, altele pe partea stângă.

Totodată, nu există nicăieri în lume legi care să reglementeze clar pe ce parte a mașinii ar trebui poziționat rezervorul, motiv pentru care companiile au construit mașinile după bunul plac.

Comments

comments

loading...